Projekat Superbrands je uspješan međunarodni projekat u koji je trenutno uključeno 90 zemalja svijeta, a među kojima je i Bosna I Hercegovina, a sa ciljem postavljanja određenih parametara i verifikaciji brendova koji vode računa o kvaliteti proizvoda i potrošaču u svakom smislu riječi. U 28 godina poslovanja Superbrands je objavio 572 izdanja Superbrands knjiga, a do sada 39.261 robnih marki su se pridružili porodici Superbrands Worldwide.
Posebno napominjemo da Superbrands kao projekat ne posmatra određenu marku na osnovu tržišnog udjela, podataka o prodaji ili bilo koje druge statistike; Za Superbrands projekat je važna samo percepcija ili prva misao koju imamo kada smo u kontaktu s odabranom markom. Ta se percepcija zasniva na četiri osnovne kategorije; kvalitetu, različitosti, povjerenju i emociji.
Na osnovu ovih kategorija, mnogi potrošači odlučuju kome da vjeruju i kome da daju svoj novac. S obzirom da je prodaja izuzetno važan faktor u bilo kojoj industriji poslovanja, treba napomenuti da su istraživanja Nielsen, Sinovate, BDRC, TNS-a i drugih istraživačkih kompanija otkrila da više od 70% potrošača preferira proizvode ili usluge označene kao "Superbrands„.
Ove informacije su važne i sa stanovišta domaćeg kupca i sa stanovišta turista, a kojih je u BIH sve više. Domaći kupac na ovaj način dobija dodatnu potvrdu da je brend zapravo nešto posebno; a turiste obavještava da mogu da vjeruju određenom brendu, jer u njega vjeruju i domaći potrošači. Takođe, većina turista već prepoznaje etiketu Superbrands-a kao takvu.
Važno je pomenuti da brend koji nosi Superbrands oznaku ima značajnu prednost u odnosu na konkurenciju jer utiče na potrošača na emotivnoj osnovi i na vizuelnom nivou. Emocionalno, jer komunicira da marka pripada klasi odabranih brendova, a vizuelno zbog karakterističnog znaka “Superbrands” u zlatnoj boji.
Takođe, Superbrands BIH želi dugoročno da omogući odabranim brendovima da na tržištu djeluju još kvalitetnije i bolje, te iz tog razloga uz podršku i motivaciju samih kompanija, te uz formiranje i aktivno učestvovanje i osoba iz struke, kao dio Stručnog vijeća projekta koji su se već pridružili i nastavit će se pridruživati porodici Superbrands BIH kroz naredne cikluse, možemo zajednički postići postavljene ciljeve. U tom smislu samo brandovi koji su u određenom ciklusu koristili titulu Superbrands-a imaće priliku i za uspostavljanje poslovnih odnosa između svih predstavnika Superbrands marki na godišnjem eventu Superbrands BIH.
Odnosi se na brend koji se odlikuje stalnim ulaganjem u razvoj svog proizvoda ili usluge i garantuje njegov kvalitet.
Ovo je odlika brenda koja se značajno razlikuje od konkurencije u svojoj kategoriji i naglašava ličnost i vrijednosti, čineći ga jedinstvenim.
Odnosi se na brend koji održava određene standarde i obezbjeđuje vjerodostojnost u komuniciranju o svom proizvodu ili usluzi prema potrošačima
Ova karakteristika znači da je u pitanju brend s kojim se emocionalno povezujemo i identifikujemo na nivou ličnih vrijednosti.
Sve je počelo 1994. godine radijskom emisijom na radiju GLR (sada BBC Radio London) koju je vodio Marcel Knobil, osnivač Superbrands-a. Emisija je bila posvećena razgovorima o robnim markama iz svakodnevnog života potrošača. Tada se stvorila ideja o organizaciji Superbrands koja bi njegovala sistem brendiranja, sa ciljem postavljanja određenih parametara I verifikacije brandova koji prvenstveno vode računa o kvaliteti proizvoda i usluga, te potrošaču u svakom smislu riječi.
Organizacija Superbrands osnovana je 1995. godine, a danas djeluje u 90 zemalja svijeta gdje prema određenim standardima prepoznaje najbolje brendove i dodjeljuje im status Superbrands. Kriteriji za izbor su isti u svim zemljama, a cilj programa je identifikovati marke koje se razlikuju od konkurencije u svom polju/kategoriji na lokalnom tržištu.
Izbor za Superbrands odvija se svake godine, gdje u prvoj fazi marke odabiru potrošači na temelju definisane ankete, a u drugoj fazi ocjenjuju ih I pažljivo odabrani članovi Stručnog Vijeća sa ciljem prepoznavanje određenih marki, promociji kulture brendiranja i nagrađivanja najboljih.
Sve marke nagrađene u godišnjem selekcijskom postupku Superbrands projekta predstavljene su u određenoj publikacijii Superbrands za svako pojedinačno tržište, a koje se takođe mogu pronaći u bazi podataka svih izdatih knjiga u organizaciji Superbrands Worldwide, te na zvaničnom sajtu www.superbrands.com.
Superbrands Knjiga sadrži prezentaciju godišnjeg rezultata rangiranja brandova koji su kapitalizovali status Superbrands-a za tu godinu. Takođe, u okviru godišnjeg ciklusa svaki od navedenih brandova dobija svoju personalizovanu Superbrands publikaciju, a koja ima osnovnu funkciju da sve oko vas upoznate sa pozicioniranjem vašeg brenda, te dodatno predstavlja sjajan poklon za vase dobavljače, kupce, investiture, zaposlene i slično.